lørdag 15. mars 2008

Skrivekløe

Denne bloggposten skulle egentlig handle om hvor mye og ofte jeg skriver på forskjellige steder. Så kom det noen ønsker om melk og O'boy fra gutta, og jeg åpnet kjøleskapsdøren for å tilfredstille det behovet. Der oppdaget jeg at _noen_, og nå er jeg jo i den litt kinkige situasjonen at jeg ikke kan skylde på andre enn meg selv, ikke hadde skrudd korken godt nok på den melkekartongen som lå i hyllen. Ergo befant det seg mye, veldig mye melk i fri dressur i hele kjøleskapet.
Det er mange måter jeg kunne tenke meg å tilbringe enn lørdagsmorgen. Veldig mange. Å vaske melk (som i tillegg gikk ut på dato i går! Oh angst!) ut av kjøleskapet er ikke en av de. What so ever. Å vaske melk ut av kjøleskapet når jeg ikke engang har fått dusjet eller drukket kaffe er egentlig ganske høyt opp på hatlisten. Å vaske melk ut av kjøleskapet når jeg ikke engang har fått dusjet eller drukket kaffe og fortsatt har på meg nattis, står for meg nå som den Verste Måten Å Tilbringe En Lørdagsmorgen På. Noen vil kalle meg bortskjemt, men de har antageligvis ikke vasket melk ut av kjøleskapet en lørdagsmorgen før de har fått dusjet eller drukket kaffe og fortsatt har på seg nattis. Ergo vet de ikke hva de snakker om.

Over til saken. Jeg skriver jo i denne bloggen, hvilket er rimelig obvious. Samtidig har jeg en blogg på et forum som jeg til stadig fyller med svada, dog litt mer detaljert svada siden jeg har en viss oversikt over hvem som leser. På dette samme forumet har jeg nå over 6000 innlegg, altså ikke blogginnlegg men diskusjonstrådinnlegg. Jeg tror vi kan gå ut i fra at en ganske grei overvekt av disse består av fjasing, flisespikking og pubertal kofferthumor.
Til slutt har jeg en sånn fin liten Moleskinenotatbok, som jeg fikk av Lindapusen min. Den fylles med småsetninger som antageligvis bare jeg og de som kjenner best til meg om dagen klarer å tolke, og som jeg nyter å skrive i. For hånd, dere! Med penn! Ja, det går fortsatt an. Litt problematisk å hyperkoble, men det kan jeg overleve. Det er problematisk å lime inn konsertbilletter i denne bloggen også. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

For hånd, med penn? Det var det jeg visste, at du hadde en gammel dame der inne et sted. :)

alfaCharlie sa...

Ja, langt inne i meg sitter det en gammel krok som sutter på kamferdrops og hytter med stokken etter den uforskammede ungdommen nå til dags. *nemlig* Nei, fra spøk til galskap, jeg tenker det kan være greit å opprettholde hånd-øyekoordinasjonen i forhold til håndskriften også, sånn i tilfelle gud forby strømmen skulle gå en dag.