søndag 10. februar 2008

Oschlopics.

I dag har jeg vært utro. Og jeg likte det, det er det verste av alt. I dag tok jeg med meg et lånt digitalt speilreflekskamera ut på tur i stedet for mitt trofaste, elskede, gammeldagse kamera med årntli' film. Det var enkeltheten som fristet, og den innfridde. Ut på tokt, knips knips, slett det som ikke ble noe særlig, hjem, stapp i en kabel, og fiks ferdige bilder på skjermen. Mørkerommet er integrert i maskinen, og på en time hadde jeg fikset og trikset meg ferdig. Egentlig er det for enkelt, jeg savner lukten av fremkallervæske og jeg savner alle mine kornete, håpløst klønete eksponeringer, men det skal jeg overse nå, og bare vise frem resultatet av et par timers trasking. (Og så lover jeg at jeg neste gang ikke skal surre rundt så lenge at jeg mister lyset over byen fra utsiktspunktet på Ekeberg.)
Hepp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

aiight,here goes:

Maiken den "kvalifiserte" (*fnis* tenk at du sa det?!) feedbackeren:

Ai låv låv LÅV dette!!! elsker motiv-valgene og vinklingen.
komplementærfarger,deilig overerksponering her og der.
noen høydare:

-smijernsgjerdet (?):
fokus to plasser er tricky business. til venstre er det rå,kalde jernet. mens til høyre er en varm og lun *spytter ut klisjeèr* toscana-morgen. *frysninger* utsøkt!

-engelen:
sukk.... :) deilig symbolikk. sart,stum engel mot grafitti,duebæsj,ledninger,tom handlevogn og uteservering.
utblødde farger og overeksponering passer dritbra her! samma kommentar passer til grafitti-ved-elven *nikker*

kunne went on and on,men the bottom line er,min kjære,at du har et fantastisk talent! digger at jeg ser en ting først,så 3 sekunder etter er det plutselig 2-3 andre ting som fanger oppmerksomheten. som bilde nr 15 (under trær-bildene). først ser jeg det høye treet,så huset,så strømledningene,så skyggene på huset. alt dette uten å virke forstyrrende.

*bøyer seg i støvet* og dette mener jeg høyst objektivt altså! hadde sagt akkurat det samma om det var en ukjent kunstner som hadde vist meg dette.

lyst på noe av det printa på ånkli papir? :) name the size`n color. on the house åff kårs :)

Anonym sa...

Veldig bra! Min favoritt er det siste bildet. Du jobber utrolig bra med lys og komposisjon - superbraaaaa! Stjerne i boka herfra! -Unge Lovende Grande