mandag 25. februar 2008

Bråk!

Eller larm. Eller by:Larm, om du vil. Det er der, nærmere bestemt i og utenfor VG-teltet, jeg har befunnet meg de siste dagene. Ja, en stakket stund har jeg latt jobb være jobb, skole være skole og rotete leilighet være rotete leilighet, og har løpt rundt (eller sittet og sløvet) backstage, ordna alle sånne småting som ingen andre har tid til å ordne og fått en innføring i gaffaen og stripsenes verden. I den type setting er det ikke en BI-utdannelse eller en jobb i fars firma som henger høyest, og jeg kan ikke si at jeg har noe i mot det. ;)
Uansett, det har vært utrolig kult, mye bra musikk, noe ikke så bra musikk, mange utrolig kule folk og god stemning og dårlig humor, mer enn det kan man ikke ønske. Lørdag kveld var jeg ferdig sånn halvni-ish, da dro etterhver mannen og jeg på Sentrum Scene for å se Farmers Market, og rakk jaggu innom endel av showet til Chris Lee også, det var bedre enn jeg hadde trodd. Jeg har en softspot for flisespikkende rappere. Farmers Market var selvfølgelig helt genialt.
Ja! Katzenjammer på fredagen. Kule greier.
Apropos fredag, på banen hjem midt på natta ville jeg egentlig bare sove, noen fordeler skal det være ved å bo på siste stopp på t-banen også, men dengang ei. Ved siden av meg satt det ei som tydeligvis var høy på livet, knugende på delegatveska si. (Nå skulle jeg egentlig hatt en kneggesmiley her.) Jeg hadde glemt å nappe av crewpasset, og dette spottet hun selvfølgelig rimelig kvasst. Resten av turen frem til hun skulle av (som ikke var før på Bøler, for heavens sake!) gikk skravla, hvert tredje ord var "lissom" og det var ikke måte på hvilke trivialiteter fra hennes Larmopplevelse som jeg ikke skulle få del i. Neste gang skal jeg late som jeg sover med en gang, eventuelt stappe inn øredingsene på iPoden selv om den ikke funker.
I dag har ungene og jeg streika, de dropper barnehage og jeg dropper alt som jeg burde gjøre, og så sløver vi i sofaen og med alt annet moro i stedet for. Jeg får tatt igjen noen timers forumaktivitet, blogging og msn, og sett "Biler" enda en gang. Eller to. Nå er det store høydepunktet, nå kommer "Franken" som er en sinna skurtresker, og ungene hyler i skrekkblandet fryd, og kommer nok til å løpe rundt og brøle skummelt og være skurtreskere i et par timer etterpå. :D

Ellers drakk jeg i går ganske god rødvin og spiste kyllingrester og loffrester mens jeg så på bra TV og fortsatt hadde litt varme i kroppen etter et langt bad. Livet kan bli verre enn det, altså. Virkelig.

Ingen kommentarer: