onsdag 28. november 2007

Om 24 timer...

...er jeg ferdig! :D

Om noen synes at jeg er litt i overkant opphengt i eksamen, så har de helt rett. Det er en skummel (og ikke minst ny) følelse å være så usikker på om jeg i det hele tatt står. Dessverre er det ikke mulig å skrive masse semimeningsfylt (er det et ord? Nå er det det.) svada og ro seg vekk fra uvitenheten med stoltheten noenlunde i behold. Her er det tall, formler og fasit. Det eneste jeg har å gå på er hvor mange desimaler jeg runder av til.

Vel. I dag skulle være den ultimate lesedagen, men barna fornøyde i barnehagen, en stille og rolig leilighet og en kopp kaffe ved kjøkkenbordet.

Dengang ei.

Unge Theo var akkurat syk nok i dag tidlig også til at barnehage var utelukket. I tillegg har han smittet sin uskyldige mamma, så nå produserer vi sammen uante mengder snørr, og jeg er ganske sikker på at vi deler den litt ulne følelsen i hodet også. Han klarer seg jo fint for det, det kreves ikke sylskarp konsentrasjon for å sløve seg gjennom en Pixarbonanza, men mor sliter desto mer.

Et lite lyspunkt i dag var da jeg kikket ut vinduet og så snøen dale ned i skjul, akkurat som bestilt. Desto kjipere er det nå, siden snøen har forvandlet seg til ekle, kjedelige regndråper, som gjør det enda glattere og ugnere ute på asfalten. Jeg håper Noah slipper å være for mye ute i regnet i dag. Regn i 0 grader er ikke min type vær.

Noah skal være med en venninne hjem etter barnehagen i dag, det er første gangen han besøker noen helt alene. Spennende! Han gledet seg masse, og jeg gleder meg masse til han kommer hjem og forteller meg om dagens eventyr.

"Cars" er forresten en genial liten sak. Den står nå på for tredje gang i dag, og poden på nesten to år er enda ikke lei. Nå skal det sies at han jo går litt til og fra, så for alt jeg vet kan det jo hende at han bare har sett hver scene en gang. Mange muligheter!

Nei, nuh er det tid for å dukke ned i bøkene igjen. Plutselig oppdaget jeg at topp 40 og eksamenscaset som jeg jobber med ikke inneholder hverken avskrivninger eller priselastisitet, så det må jeg kikke litt på utenom. *oh redsel*

Ta-taaah!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå er vel eksamensopplegget overstått? Hvordan gikk det? Spent, spent, spent! Gi oss alle detaljer!